preskoči na sadržaj
Vijesti

Aktivna metoda učenja koja potiče dobru inkluziju - suradničko učenje

smileySuradničko učenje jedna je od suvremenih metoda poučavanja koja se temelji na stajalištu da učenje proizlazi iz zajedničkog rada učenika, koji sami otkrivaju smisao sadržaja, a nastavnik ih samo usmjerava. 

smileyDok strpljivo čekamo normalizaciju rada i života u epidemiološkom smislu, informirajmo se o prednostima ovog načina rada, za kojeg vjerujem da je svima dobro poznat. Također je moguće, posredstvom alata za e-učenje koristiti ovu inkluzivnu metodu i u radu online, što će biti zanimljivo vašim učenicima.

winkOdličan link za suradničko učenje u nižim razredima: https://www.profil-klett.hr/suradnicko-ucenje-u-nizim-razredima-osnovne-skole



Učenici stječu znanja u skupinama u kojoj svaki član individualno sudjeluje u aktivnosti koristeći pri tome znanje, iskustva, stavove, vještine i mišljenja drugih članova skupine u rješavanju zadatka. Zahvaljujući takvoj metodi, problem se sagledava i analizira iz različitih perspektiva, a ideje višestruko evaluiraju. 
Nastavnici koji primjenjuju suradnički pristup poučavanju, smatraju se manje prenositeljima znanja, a više stručnjacima u dizajniranju intelektualnog iskustva svojih učenika.

Rad u skupinama ne podrazumijeva uvijek suradnju i nije svaki rad u skupini suradničko učenje. Iako učenici sjede u grupama i rade na istom školskom zadatku, taj rad može biti individualiziran. Npr. na satovima likovne kulture na kojem učenici u skupinama izrađuju individualne radove na istu temu. Nije dovoljno da su učenici podijeljeni u skupine već je među njima potrebno potaknuti interakciju u cilju suradnje. O suradničkom učenju može se govoriti ako svi članovi skupine rade na realizaciji zajedničkog zadatka, tj. rješavanju zajedničkog problema, ako uspjeh skupine ovisi o svakome članu i ako uspjeh svakoga člana ovisi o uspjehu skupine. 

Skupine učenika koje surađuju mogu biti formirane prema različitim zahtjevima, odnosno kriterijima, ovisno o tome što nastavnik želi postići. Prije toga učenike je potrebno naučiti nekim specifičnim vještinama, kao što su na primjer aktivno slušanje, davanje dobrih objašnjenja, uključivanje drugih u aktivnost, međusobno uvažavanje. Upravo su to generičke vještine koje predstavljaju zahtjev suvremenog obrazovanja i izuzetno su cijenjene na tržištu rada.

Veliku ulogu u pružanju podrške primjeni metoda suradničkog učenja poput diskusije, debate, vršnjačkog učenja, grupnog istraživanja, rješavanja problema, oluje mozgova i drugih, imaju informacijsko-komunikacijske tehnologije, koje kroz širok spektar digitalnih alata specifičnih za pojedine metode suradničkog učenja optimalno iskorištavaju prednosti e-obrazovanja. 
Autor: Gordana Benat

Izvori: 
Galecka, J., Guznik, A., Mizerska, M., Nerc., O., Wisniowski, W., Zalevska, M., The Book of Trends in Education 2013/2014, Young Digital Planet
Kadum-Bošnjak, S.,: Suradničko učenje, METODIČKI OGLEDI, 19 (2012) 1, 181–199 , Link: https://hrcak.srce.hr/94728

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Paola Medved   datum: 19. 1. 2021.

Tražilica



Oglasna ploča


Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji


Brojač posjeta
Ispis statistike od 5. 4. 2010.

Ukupno: 3645518
Ovaj mjesec: 1085
Danas: 13


Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju