preskoči na sadržaj
Vijesti

Motivacija - Odnosi učenika i nastavnika povezani su s motivacijom za učenje (3. dio)

Ovaj aspekt motivacije odnosi se na preduvjet da se učenici u školi dobro osjećaju kako bi uopće mogli biti motivirani odlaziti u istu i učiti.yes


Ako uzmemo u obzir Maslowljevu piramidu potreba, potrebe niže u piramidi – fiziološke potrebe, sigurnost i ljubav tj. prihvaćanje –  moraju biti zadovoljene kako bi pojedinci bili motivirani djelovati prema ispunjenju viših potreba – potreba za kompetencijom i samo-aktualizacijom. Iako se u stvarnosti učenici ne ponašaju uvijek u skladu s ovom teorijom, korisno je podsjetiti se potreba koje bi načelno trebale biti zadovoljene kako bi učenici bili motivirani za učenje.

Maslowljeva hijerarhija potreba - Wikipedia

Kakvo školsko okruženje zadovoljava pretpostavljene potrebe učenika kako bi oni bili motivirani za učenje?

Prije svega se radi o okruženju koje je fizički i emocionalno sigurno, te u kojem se poštuje zadovoljenje fizioloških potreba učenika. Međutim, ono što stvara školsko ozračje su prije svega odnosi među učenicima, nastavnicima, svim ostalim školskim osobljem i najvažnije – odnosi između učenika i nastavnika.

Veliki utjecaj na to kako će učenici doživljavati nastavu ima upravo mišljenje koja imaju o pojedinom nastavniku. Zaboravite na kazne i prijetnje kao metode ekstrinzične motivacije. Odnos nastavnika i učenika temeljen na strahu dugoročno ne koristi nikome. Potreba za prihvaćanjem i ljubavi prethodi kompetenciji i samoaktualizaciji.

Karakteristike i ponašanja nastavnika koje pomažu u izgradnji pozitivnog odnosa s učenicima:

  1. Nastavnik koji je vedar, pristupačan, empatičan i ima smisla za humor
  2. Nastavnik koji je i sam motiviran za rad s učenicima te voli učenike
  3. Nastavnik koji se trudi biti objektivan i postupati jednako sa svima, koji redovito preispituje svoje ponašanje i viđenje učenika s kojima je možda u konfliktu.
  4. Nastavnik koji je spreman s učenicima ulaziti u diskusiju i preispitivati pravila, koji preferira demokratski pristup nad autokratskim (Pavlović-Šijanović, 2015).

U nastavničkom zvanju nepresudno je kontinuirano raditi na vlastitoj emocionalnoj kompetenciji, komunikacijskim i općenito pedagoškim kompetencijama kako bi održavali pozitivan odnos, povjerenje i poštovanje s učenicima. Kao nastavnik nemojte zanemariti ni odnose između učenika i njihovu grupnu dinamiku. Učenici koji imaju prijatelje u školi i međusobno se podržavaju radije će u nju dolaziti i aktivno sudjelovati.

Motiviranje učenika na učenje i aktivno sudjelovanje u nastavi jedan je od najizazovnijih zadataka svakog nastavnika. Ključno je međutim da kao pedagoški djelatnici kultiviramo ljubav učenika prema znanju i vještinama, prije svega vlastitim primjerom.

Za nastavnika je važno znati da možete utjecati na motivaciju učenika na sljedeće načine:

  • Poučavanjem učenika kako da organiziraju svoje učenje, postavljaju ciljeve i traže dodatne aktivnosti i podražaje
  • Organizacijom nastave vodeći se pitanjem kako je ono što učenici moraju naučiti primjenjivo u njihovim životima i diskutiranjem istoga s njima
  • Uvažavajući potrebe učenika, izgradnjom odnosa povjerenja i poštovanja među nastavnicima i učenicima te podržavajući međusobne pozitivne odnose među učenicima

Nastavnik je ispunio svoj zadatak ako je pridonio pripremljenosti učenika na život, usađivanjem radoznalosti i ljubavi prema znanju i razvoju vlastitih potencijalaheart.

Izvori:

Wikipedia, Outwardboundcroatia.com.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Paola Medved   datum: 21. 1. 2021.

Tražilica



Oglasna ploča


Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Brojač posjeta
Ispis statistike od 5. 4. 2010.

Ukupno: 3648122
Ovaj mjesec: 994
Danas: 11


Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju